PONOWNIE ZACZNIEMY SOBIE OD TEGO, CO DO POWIEDZENIA MA CKE... MYŚLĘ, ŻE PRZYDATNE
Oprócz zadań wielokrotnego wyboru opartych na kilku krótkich tekstach w arkuszach występuje też zadanie oparte na dłuższym tekście. W zadaniu tym należy dokończyć zdania lub odpowiedzieć na pytania odnoszące się do treści tekstu, wybierając jedną z czterech odpowiedzi.
- Zanim zapoznasz się z tekstem przeczytaj wszystkie zdania/pytania wraz z opcjami odpowiedzi. Podkreśl w nich kluczowe wyrażenia, abyś wiedział, na czym skupić uwagę, słuchając tekstu.
- Cztery spośród pięciu zdań/pytań odnoszą się do szczegółowych informacji zawartych w tekście. Jedno sprawdza, czy rozumiesz, jaki jest ogólny sens fragmentu/całego tekstu lub jaki jest cel wywiadu, lub kim jest jeden z rozmówców.
- Pamiętaj, że zadania ułożone są według kolejności występowania informacji w tekście. Zadanie na końcu dotyczy zawsze całego tekstu lub ostatniego fragmentu.
- W przypadku zadań opartych na wywiadzie zwróć uwagę na to, którego rozmówcy dotyczy dane zdanie/pytanie. Informacje zapisane w odpowiedziach mogą dotyczyć drugiego rozmówcy.
- Jeśli nie możesz znaleźć właściwej informacji, wyklucz odpowiedzi niezgodne z usłyszanym tekstem.
- Na egzaminie wysłuchasz tekstu dwukrotnie. Możesz więc upewnić się co do poprawności Twoich wyborów, słuchając tekstu po raz drugi.
READY?
MORE CONFIDENT?
SO, HERE WE GO:
P.S. Niestety, nie znam się za dobrze na technice i nie znalazłem odpowiedniej dla takiego rodzaju zadań funkcji - tekst do usłyszenia jest dostępny tylko przy pierwszym pytaniu, dlatego proponuję, abyście robiąc poniższe ćwiczenia albo: 1) robili sobie notatki przy dwukrotnym odsłuchaniu bez zaglądania do reszty pytań albo 2) najpierw przejrzeli pytania, a potem posłuchali. Pierwsza opcja jest bardziej wymagająca ale i bardziej rozwojowa:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Thank you 4 ur comment:)